25 Tem 2014

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin okuması gereken kitaplar


Merhaba,
Bir önceki yazımda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine altın değerinde tecrübeye dayalı bir takım bilgiler vermiştim. Yazı yazalı baya zaman oldu aslında ama özellikle üniversite sınavı zamanı yeni girecek öğrencilerden çok mail aldım. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım. Amacım kesinlikle yönlendirme yapmak değil. Bana göre doğru bir şey değil çünkü. 

Ben olanı her iki açıdan aktarmaya çalıştım. Artılarını ve eksilerini sizler kendinize göre çıkartın ve kendiniz karar verin. Alacağınız kararlar her zaman doğru çıkmayabilir. Tecrübelerimiz ve hayat bakış açımız bu şekilde oluşur. Ama geriye dönüp baktığınızda en azından bu benim kararımdı diyebilirsiniz. Kimseyi suçlamak zorunda kalmazsınız. Elbette anne babanızın, çevrenizdekilerin yorumlarını dinleyin ve kulak asın.

Bazı kişiler bu bölümde okuyan öğrencilerin neler okuması gerektiğini sormuş. “Neler okumayacaksın ki kardeş?” der ve devam ederim. Bir kere bu bölüme geldiysen okumayı seveceksin. Sonra çok okuyacaksın. 

Şu linkte çok güzel derlemişler. Tabi, yeni çıkan kitapları da takip etmek gerekir. Buradaki birçoğu ders kitabı olarak okutuluyor çeşitli okullarda. Bu listeyi baz alabilirsiniz.

Okurken felsefe, siyaset, sosyoloji, tarih vs birçok konudan okumalısınız. Temel kitapları en azından bitirmeniz gerekir. Daha sonra yapacağınız araştırmalara, uzmanlaşmak istediğiniz konulara göre okuma detayları seçebilirsiniz.

Ayrıca, dünya klasikleri, beat kuşağı gibi önemli yazarların kitaplarını okumak size farklı bakış açısı kazandırır. 

Bir de bir kitabı ilk ağızdan okumak gerekir. Gerçi bu dediğim nasıl bir benzetme olduysa. Neyse, yani demek istediğim… Mesela, Das Kapital ile ilgili bir profesörün bir inceleme kitabı değil de Das Kapital’ın kendisini önce okumak daha etkili olur. Sonra bunlara yönelik eleştirileri ve incelemeleri okumak bilgileri pekiştirir diye düşünüyorum.

Ha unutmadan bir de! Okurken tek yönlü kesinlikle okumayın. Düşüncenize ters gelen şeyleri de inceleyip, okuyun. Zaten, karşı tarafı bilmezseniz kendi düşüncenizi nasıl savunursunuz?! 
Dostluklar…
FOLLOW ON

22 Tem 2014

DIY: Meyve sebze sepetinden komidin

Fotoğtafta gördüğünüz gibi marketler, manavlarda olan plastik meyve sepetini komidin yaptım. Acil çözüm olarak aklıma bu geldi. Yatak başında çok fazla şey okuduğumdan bu benim için pratik oldu. Üstüne annemin geçmişte yaptığı örtüyü serdik :)




FOLLOW ON

21 Tem 2014

Ankara, Çubuk Karagöl

Çankırı'da bir krater gölü var, dediler. Biz de pazar günü piknik yapmak için atladık arabaya koyulduk yola. Ama ne göl ismini ne de yolu biliyorduk. Üstüne bir de telefonum kapalı olduğu için internet ve navigasyon yardımı da alamadık. 90 km gittikten sonra meyve sebze satan amcalara "Burada bir göl varmış, balıkçıya gelmeden soldan bir yoldan gidiliyormuş." dedik ama amca bize "Göl falan bilmiyorum, belki şuradan bir geçiş olabilir." dedi. Göl, 40km kalan Çankırı merkezde olmayacağı için geri döndük. Dönüşte de yan yol falan çıkmadı. 

Evet, Çankırı'ya gidip geldikten sonra rotamızı değiştirdik. Karagöl'de piknik yapmaya karar verdik. 

Çok büyük olmamakla birlikte suyu pis bir göl. Heyelan set gölüdür. Etrafta piknik yapabileceğiniz masalar, mangal yapmak için taşlar bulunmakta. Wc ve otopark gibi imkanları da var. Girişte para vermiyorsunuz. 

Yalnız çok esiyor buralar. Yanınızda bir hırka bulunsun. Ben dondum tüm piknik boyunca. Göle girmek tehlikeli ve yasak! Zaten o kadar pis ki girilse bile insan girmez. İnsanlar çöplerini neden göle atar anla











FOLLOW ON

18 Tem 2014

Olimpos, Çıralı gezisi 4

Merhaba,
Beş günlük tatilden fotoğraflar bu şekilde arkadaşlar. Kesinlikle gitmenizi, oraları görmenizi tavsiye ederim. Yalnız Eylül ayında falan giderseniz daha rahat gezebilirsiniz. Her ne kadar neme, sıcağa biraz alışsa da insan çok fazla gezemiyor. Sonbaharda yine denize girebilirsiniz ve istediğiniz yeri güneşten yanmadan gezebilirsiniz. Biz genelde hiçbir şey yapmadık. Öğleyin çardakta şekerleme yaptım. Hiçbir şey yapmamak hiç bu kadar güzel olmamıştı! Çıplak ayakla gezmek, kirlenmek, saçların dağınık olması... Hiçbir şey kimsenin umurunda değildi. Medeniyetiniz sizin olsun! 

Sabah ister istemez erken kalkıyorsun zaten. Ayılmak için kahvaltıdan önce hemen kendinizi denize atın. Kahvaltıdan sonra kitap keyfi yapın ve biraz şekerleme. Dinlenmiş kalktınız mı elinizde bira ile insanlarla muhabbet edin. 

Akşam denize girin. Dört gece dolunayda yüzmek mükemmeldi. Kızıl ay olduğu zaman tek başıma girdim. Gel git varmış ve sudan çıktığımda biraz olduğum yerden uzaklaşmıştım. Kayboldum sandım ve havlumu bulamadım baya bir zaman. Bir grup turist vardı. Telefonlarından ışık istedim ama işe yaramadı sonra fark ettim olduğum yerden çok uzaklaştığımı. En sonunda buldum ama.

Bu arada hippi köyü gibi bir yer ama tiyatrocular falan da takılıyor kampta. Hatta biri çok güzel portakallı kek yapmıştı :) 

Herkes çok iyi ve arkadaş canlısıydı. Kimsenin kimseye bir zararı yoktu. Güvenle eşyalarımızı çadırlarımıza bıraktık. Hiç bırakmak istemedim ama mecbur dönmek zorundaydık. Tekrar gidip gezemediğim yerleri gezmeye niyetim var. Ayrıca çeşitli etkinlikler de mevcut. Koy turları, atv tuları, dalış vs gibi.

Herkese iyi tatiller. Yıl boyunca çalıştığınızı ve sorunlarla uğraştığınızı unutmayın. 3 4 gün de olsa böyle bir şeyi hepimiz hak ediyoruz. Ekonomik tatil lüks tatillerden daha eğlenceli hem. Kendinize yenilenme süreci tanıyın. 
Dostluklar...








Kenarda gördüğünüz kafes gibi şeyler caretta carettaların yuvalarını belirlemek için. Gecelerin bazen yaşlı bir amca sizi kıyadan uzaklaşmanız için uyarabilir. Ses, gürültü ve ışıkta caretta carettalar rahatsız olabiliyorlarmış.


Bu koltuk favorimdi. Önü açık manzara. İnsan kendini kral gibi hissediyor. Keyif pezevenkliğinin nirvanasını yaşıyorsun.

Son gece dünya kupası final maçını rakı masası eşliğinde izledik. 



Tatile çoğu kişi köpekleri ile birlikte gelmişti. O kadar güzeldi ki etrafta bir sürü çeşit çeşit sevimli şeyler koşturuyordu. Yukarıdaki 2,5 aylık pitbulun davranışları hep Mathilda'mı hatırlattı bana. Çok güzel değil mi? Bir gece birlikte uyuduk bununla.






Çıralı'dan Olimpos Antik Kenti'ne doğru sahil tarafından yürürken.






Benim gibi Karadeniz insanına fazlasıyla tuzlu bir su. Ama ikinci gün alıştım suya. Yine de ilk seferde gözlerinize ve ağzınıza dikkat edin. Yanınızda bir şişe su bulundurun. Çıkınca mideniz rahatlar en azından. Ayrıca yüzdükten sonra duş almakta fayda var. Tuz üzerinizde kalıyor. Kaşınızla oynarken tuz gelebiliriz yoksa :) 



Poi'ye de gönül sardık.



Otogarda dönüş için otobüsümüzü beklerken. Hiç hoş değil :/ Oysa çok sevmiştik.

Olimpos, Çıralı gezisi 2 / Elif Camping
Olimpos, Çıralı gezisi 3 / Antik Kent

FOLLOW ON

17 Tem 2014

Olimpos, Çıralı gezisi 3 / Antik Kent

Çıralı tarafında olduğumuzdan Antik Kent bize biraz uzak kaldı ama sahil tarafından yarım saate yürüyebiliyorsunuz. Yalnız normal yoldan döneyim derseniz bizim gibi saatlerce yürümek zorunda kalıp, ıstakoza dönersiniz. En sonunda otostop çekip bir marketin orada indik. Amca, "Daha 14 km yolunuz var." dedi. Araba rastlamadığı gibi genelde içleri dolu oluyordu. Otostop çekmek de biraz zordu. Şansa dolmuş geldi.

Antik Kent'e giriş 5 L. Müze kartı geçerli. Eğer Olimpos tarafında kalıyorsanız bir müze kartınız olması avantaj olur. Çünkü, bu taraftan denize gitmek için her zaman bu Antik Kent içinden geçeceksiniz. Müze kartınız yoksa hep para vermek zorunda kalırsınız. 




Antik Kent içindeki sular buz gibiydi! O sıcak havada o kadar güzel geldi ki :)







Antik Kent'in Olimpos tarafı girişi ya da çıkışı :D Bu yoldan pansiyonlara doğru ilerliyorsunuz.

Daha fazla fotoğraf için lütfen galeriye tıklayınız!


FOLLOW ON